toptraining.pl

Blog w tematyce biznesu, finansów i pracy.

InwestycjeMarketing

Multi level marketing co to – czy warto zainteresować się MLM?

Multi level marketing co to – czy warto zainteresować się MLM?

Multi level marketing znany też jako marketing wielopoziomowy albo po prostu MLM to strategia, która budzi wiele emocji. Często można usłyszeć choćby to, że jest to nieco bezpieczniejszy odpowiednik piramidy finansowej. Jak jest naprawdę i czy rzeczywiście mamy do czynienia z zagadnieniem, które powinno wzbudzać nasze obawy?

Multi level marketing co to?

Multi level marketing opisywany jest zwykle jako ten, który bazuje na sprzedaży produktów przez osoby, które – przynajmniej formalne – nie są zatrudnione przez dostarczającą te produkty firmę. Kwota zarobku jest przeważnie stała, a osoba korzystająca z takiego rozwiązania zawsze ma dostęp do widełek płacowych, które ją ustalają. Przeważnie zarobek jest tu wprost proporcjonalny do tego, z jaką liczbą transakcji sprzedażowych mamy do czynienia. Można obliczać je w tak w skali procentowej, jak i ilościowej.

Jakie korzyści niesie za sobą MLM?

Jedną z największych zalet MLM jest szansa na budowanie własnych struktur sprzedażowych. Osoba odpowiedzialna za oferowanie produktów innym ma bardzo dużą swobodę działania i często właśnie te otwierające się przed nią możliwości sprawiają, że pojawia się skojarzenie z piramidą finansową. Praktyka pokazuje jednak, że nie jest ono słuszne. Przy piramidzie zarabia się już na tym, że dana osoba zdecydowała się na przystąpienie do programu. Multi level marketing nagradza jednak nie za zaangażowanie, ale za rzeczywistą sprzedaż. Jeśli struktura sprzedażowa nie generuje zysków, nawet jej wyjątkowe rozbudowanie nie zagwarantuje więc nikomu wysokich zarobków.

W jakich branżach warto stosować multi level marketing?

Szukając tych branż, w których multi level marketing sprawdzi się najlepiej, w pierwszej kolejności wypada zwrócić uwagę na podmioty związane z szeroko rozumianą branżą beauty. Szacuje się, że produkty kosmetyczne mogą stanowić nawet siedemdziesiąt procent rynku. Oczywiście, nie jest to jedyna branża, która odnosi korzyści z możliwości MLM. Warto wspomnieć także o produktach z branży suplementów oraz o sprzęcie AGD, którego sprzedaż w taki właśnie sposób od dawna cieszy się powodzeniem.

MLM – szanse na sukces

Sukces związany z MLM jest uzależniony przede wszystkim od osobistego zaangażowania. Nic więc dziwnego, że o naprawdę dużych zarobkach mogą myśleć przede wszystkim te osoby, którym uda się znaleźć branżę, w której będą czuć się dobrze. MLM nie wymaga jednak wyłącznie umiejętności sprzedażowych. Na sukces wpływa także wiedza o tym, jak zdiagnozować potrzeby zgłaszane przez rynek i jak wychodzić im naprzeciw.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.