toptraining.pl

Blog w tematyce biznesu, finansów i pracy.

Finanse

Jakie wagi potrzebne są na poczcie?

Jakie wagi potrzebne są na poczcie?

Poczta to miejsce, w którym załatwiamy wiele spraw. Pomimo cyfryzacji i dostępu do internetu, dla wielu urzędów i innych instytucji publicznych, jedyną oficjalną formą procedowania spraw, jest forma listowna. Pocztę i inne punkty kurierskie odwiedzamy nie tylko, by dokonać formalności, ale i przesłać różnego rodzaju materiały drukowane, książki, drobne akcesoria, czy większe pakunki. Waga pocztowa to niezbędne narzędzie pracy, które pozwala zweryfikować parametry przesyłki i określić adekwatny koszt jej dostarczenia do adresata uzależniony od masy.

Co powinno cechować dobrą wagę pocztową?

Precyzja dokonywanych pomiarów masy to tylko jedna z wielu cech, jaką powinna posiadać profesjonalna waga listowa. Co ważniejsze, wagi, które podlegają częstej i nieustannej eksploatacji, powinny zachować zdolność do dokonywania dokładnych pomiarów możliwie najdłużej. Zdarza się, że wagi do paczek rozregulowują się i nie wskazują właściwego ciężaru, wymagając ponownej kalibracji w profesjonalnym serwisie, a co za tym idzie – poniesienia dodatkowych kosztów związanych z naprawą. Bez względu na wielkość urzędu pocztowego, dobra waga powinna posiadać kilka poniższych cech:

  • Dokładność – za wagi dokładne można uznać urządzenia, które dokonują pomiaru masy towaru z maksymalnym odchyleniem +/- 1 gram. Precyzyjniejsze wagi sprawdzają się np. w jubilerstwie, ale na potrzeby spedycyjne dokładniejsze pomiary są zbędne.

  • Intuicyjna obsługa – waga nie powinna być urządzeniem kłopotliwym w obsłudze przez pracowników punktu pocztowego. Jej zadaniem jest szybkie dokonanie pomiaru, bez zbędnego zaangażowania ze strony pracownika. Tym bardziej że kolejka interesantów oczekuje szybkiej i rzetelnej obsługi.

  • Czytelny wyświetlacz – ekran powinien zapewniać wysoki kontrast pomiędzy tłem a odczytywaną wartością, dla ułatwienia odczytywania prawidłowej wartości przez pracownika punktu nadawczego. Ważne, aby wielkość cyfr umożliwiała odczyt z perspektywy biurka, bez ryzyka, że pracownik pomyli się, odczytując i spisując wartości wykonanych pomiarów.

  • Rozmiar tacy/szalek – ważne, aby waga wybrana do punktu obsługi nie była ani za duża, ani za mała w stosunku do przesyłanego asortymentu. O prawidłowym pomiarze możemy mówić wtedy, kiedy paczka lub przesyłka nie wystaje poza obrys tacy wagi pocztowej.

  • Nośność – jednym z istotniejszych parametrów wagi, jest nośność dostosowana do asortymentu. Waga, która posiada określoną nośność, może ulec uszkodzeniu, w wyniku położenia na nią zbyt ciężkiego ładunku, a w najlepszym wypadku – dokonać niewłaściwego pomiaru.

AXIS to lider w produkcji urządzeń do pomiaru. Wieloletnie doświadczenie w produkcji urządzeń pomierniczych pozwoliło stworzyć szeroką ofertę wysokiej jakości produktów, które znajdą zastosowanie w różnego rodzaju firmach spedycyjnych i kurierskich

Materiał zewnętrzny

Udostępnij