toptraining.pl

Blog w tematyce biznesu, finansów i pracy.

BiznesMarketing

Jak reklamować firmę z małym budżetem?

Jak reklamować firmę z małym budżetem?

Nawet najlepsze produkty oraz usługi nie zapewnią firmie sukcesu w biznesie, jeżeli nie zostaną odpowiednio wypromowane. Dla dużych firm reklama nie stanowi większego problemu, ponieważ mogą przeznaczyć na nią ogromne środki. Inaczej jest w przypadku małych firm, które dysponują ograniczonymi środkami. Nie oznacza to, że muszą rezygnować z reklamy, muszą ją tylko inaczej zaplanować.

Jak reklamować firmę?

Dobra reklama, to reklama skuteczna, która spowoduje przyrost klientów i wzrost sprzedaży. Sprawą kluczową jest określenie grupy docelowej, czyli klientów do których chcemy dotrzeć. To dobry sposób na ograniczenie kosztów reklamy. Nie ma sensu organizowanie kampanii ogólnopolskiej, jeżeli działamy na rynku lokalnym.

Kolejną kwestią jest opracowanie merytoryczne i graficzne reklamy. Najlepiej zlecić to profesjonalnej agencji reklamowej, będzie trochę drożej, ale efekty będą znacznie lepsze.

Reklama w internecie

W dobie cyfryzacji reklama internetowa jest najtańsza i dociera do największej liczby odbiorców. Przedsiębiorca ma do wyboru kilka bardzo dobrych narzędzi:

– strona internetowa,
– media społecznościowe,
– Google Maps,
– kampanie reklamowe Google AdWords.

Strona internetowa musi być opracowana profesjonalnie pozycjonowana. Jej właściciel powinien dbać o aktualizację umieszczanych na niej treści. Bardzo dobrze na pozycję strony wpływa prowadzenie firmowego blogu z artykułami poradnikowymi dla klientów.

Media społecznościowe (FB, Twitter, You tube) to doskonały sposób na nawiązanie kontaktu z potencjalnymi klientami. Trzeba jednak pamiętać o regularnych wpisach, na opuszczone konto nikt nie będzie wchodził.

Reklama Google AdWords to sposób na szybkie wypromowanie strony. Po wykupieniu kampanii strona pojawia się na jednej z czterech pierwszych pozycji w wyszukiwarce. Budżet kampanii można dostosować do własnych możliwości finansowych.

Reklama zewnętrzna

Reklama internetowa to za mało, bo przecież nie wszyscy korzystają z internetu. Trzeba zadbać o szyld, który ułatwi trafienie do siedziby firmy. Warto także postarać się o wystawę przyciągającą wzrok, przechodnie zatrzymają się, a wielu z nich może zaglądnąć do środka.

Niektórzy uważają, że ulotki to już przestarzały sposób na reklamę. I rzeczywiście tak jest w przypadku ulotek wrzucanych do skrzynek, większość z nich ląduje w koszu. Skuteczniejszym sposobem jest rozdawanie ulotek w miejscach, gdzie występuje grupa docelowa, np. uczelnie, przedszkola, przychodnie, obiekty sportowe, itp.

Możliwości reklamy jest znacznie więcej, do wyboru są banery, plakaty, udział w lokalnych eventach. Wybór uzależniony jest od możliwości finansowych przedsiębiorcy.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.